Iemand trek in Black Coffee?

ls je op zoek bent naar black love, dan je kun je niet om films als Love & Basketball en Love Jones heen. Er zijn er meer, zoals Brown SugarThe Best Man, maar deze twee films zijn persoonlijke favorieten. Black Coffee komt totaal niet in de buurt van deze films, maar dat had ik ook niet verwacht. Die twee films worden door velen gerekend tot de betere black movies die ooit zijn gemaakt.

Black Coffee gaat om Robert (Darrin Dewitt Henson, After), een schilder die om dubieuze redenen wordt ontslagen. Helemaal sneu is dat de man wordt ontslagen bij het bedrijf dat zijn vader heeft opgericht. Robert is niet van plan om lang bij de pakken neer te zitten, maar heeft natuurlijk wel werk nodig. Dan ontmoet hij via zijn neef, die zijn eigen koffiebedrijf is gestart, de mooie en ambitieuze jurist Morgan (Gabrielle Dennis, Rosewood). Morgan is eigenlijk te hoog gegrepen voor Robert, maar de twee hebben meteen een klik. Wanneer zij hem aanneemt om haar nieuwe kantoor te schilderen, springt de vonk echt over. Een vonk die gedoofd dreigt te worden door hun exen. Nu is het aan hen om sores uit hun vorige relaties uit hun opbloeiende relatie te houden.

Black Coffee is dus een film waarvan je weet wat je kunt verwachten. Gelukkig hebben Henson en Dennis chemie samen. Het zijn beiden aantrekkelijke mensen die je ook in het echte leven samen zou kunnen zien. Hun scènes houden de film dan ook gedeeltelijk overeind. Daarnaast is er een leuke rol voor Christian Keyes (Julian) als de neef van Robert. Helaas is de rest van de film geen moment memorasbel. De film is te gezapig. Er gebeuren dingen, maar het komt niet binnen. Het is een film die niet echt emotie losmaakt. Juist dat wil je voelen bij een romantische comedy. Je wil wat voelen voor de hoofdpersonages. Als het echt goed uitgevoerd wordt dan duim je zelf voor hen. Dat is hier gewoon niet het geval. Hun opbloeiende relatie is leuk een aardig, maar mij liet het koud.

De exen van Robert en Morgan zijn ook zo eendimensionaal als maar kan. Zij zijn nog net niet te vinden op een kartonnen verpakking. Geen enkel moment krijgen deze personages iets van diepgang of enige betekenis mee. De twee worden geen moment echte obstakels die de twee hoofdpersonen dienen te overwinnen. Dat is jammer, want het zou de film meer diepgang geven. Het zou Robert en Morgan ook meer tegenstand bieden in de zoektocht naar hun liefde. Als kijker wil je hen zien vechten voor hun liefde, maar dat gebeurt nergens. De passie ontbreekt in deze film. Hierdoor worden de goede positieve boodschappen die de film uitdraagt grotendeels te niet gedaan. Dit bakje koffie komt uit een matige koffieautomaat. Voor lekkere koffie ben je aan het verkeerde adres.

Black Coffee (2014) [Recensie]
Black Coffee heeft twee charmante hoofdrolspelers. Helaas blijft het daarbij. De film komt niet binnen en laat de kijker uiteindelijk onberoerd. Slappe koffie.
4.5Totale score